piatok 18. novembra 2016

Dominik Dán - Smrť na druhom brehu


Vydavateľstvo: Slovart
Titul vyšiel: 07.12.2016
Séria: Krimi Dominika Dána
Počet strán: 288

Na čo sa môžeme tešiť: Na ďalšiu, v poradí už 23-tiu, výbornú detektívku z pera slovenského majstra krimi príbehov. 


Keď som si ešte v lete 2016 kúpila vtedy poslednú knihu tohto autora s názvom Nežná fatamorgána, premýšľala som, kedy sa autor pustí do písania ďalšieho diela, keďže som mala pocit, že v poslednom čase mu nejako často vychádzajú nové knihy (alebo ten čas len tak strašne rýchlo letí? :))  Ako som však následne zbadala na internete, ďalší krimi príbeh na seba nenechal dlho čakať, čomu sa naozaj veľmi teším. 
Fanúšikom kníh tohto autora som sa stala nie tak dávno, vtedy ošiaľ menom Dominik Dán trval už nejaký ten piatok. Nezačala som čítať jeho knihy hneď od začiatku, ale siahla som najskôr po jeho novších knihách, ako napríklad Krv nie je voda alebo Červený kapitán (viem, že je to staršie dielo, ale ja som si prečítala novšie vydanie s filmovou obálkou). 



Ťažko by som hovorila za všetkých jeho čitateľov, keby som chcela odpovedať na otázku, čo ľudí na jeho krimi príbehoch tak nadchýna. Je to štýlom písania, ktorý sa vyznačuje tým obľúbeným typickým "policajným" humorom? Alebo nás priťahuje fakt, že o autorovi je známe, že sa pohybuje / pohyboval v policajných kruhoch, a teda jeho príbehy vychádzajú zo skutočnosti? 

Nech už je to ako chce, knihy Dominika Dána sa zakaždým objavia ešte v rámci predpredaja na prvých priečkach predávanosti. Verím, že bude pokračovať aj naďalej v takom trende, aký nastolil a my si budeme môcť jeho pravdivé príbehy aj naďalej vychutnávať :)

A čo nás čaká a neminie v najnovšom krimi príbehu s názvom Smrť na druhom brehu, ktorý vychádza vo vydavateľstve Slovart začiatkom decembra 2016? 

Príbeh je opätovne situovaný do obdobia deväťdesiatych rokov, konkrétne na ich začiatok, ktorý bol považovaný za hektické obdobie nielen na oddelení vrážd, ale v celej vtedajšej spoločnosti. Čo sa dialo v Našom Meste automaticky registrovali aj detektívi, a nielen registrovali, aj riešili, vyšetrovali a vypočúvali. Zo zelenáča Richarda Krauza je samostatne pracujúci detektív a s parťákom Jozefom Fischerom zvaným Chosé riešia jeden prípad za druhým. Tento sa stal na jar 1994 - na brehu rieky Morava na úrovni 4. kilometrovníka našli dvaja výrastkovia polozahrabanú, polorozpadnutú mŕtvolu muža. Nič zvláštne, pokojne mohla skončiť v krematóriu a na štátne trovy jej mohli podkúriť - to by ale nesmela mať uprostred čela pravidelný kruhový otvor s priemerom 9 mm. Stačil jeden pohľad a dvojici detektívov bolo hneď jasné, že ho nespôsobil vrták, ale olovo odliate do tvaru guľky. No z akej pištole bola vystrelená a čia ruka ju v tom momente držala, sa dozvedia až po dlhom vyšetrovaní. Chlapci z mord partie sa riadne zapotia, lebo nich nevedia ani o vrahovi, ani o obeti. Mŕtvy chlap nikomu nechýba. Nevedia ani to, že kruhový otvor uprostred čela sa onedlho stane symbolom vybavovania si účtov v podsvetí, ktoré sa práve začína formovať.



⟹ Knižku si môžete kúpiť napríklad TU :) 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára